Akcesoria niezbędne w biurze

Sprawne wykonywanie każdej pracy biurowej zależy nie tylko od kreatywności i zaangażowania pracowników, ale również od wyposażenia firmy w niezbędne akcesoria i artykuły biurowe. Nie jest tajemnicą, że ważne jest to, aby były to produkty wyróżniające się dobrą jakością, ergonomicznością i trwałością. Dzięki ich obecności w biurowej przestrzeni pracuje się przyjemniej, chętniej i efektywniej. Oto lista elementarnych niezbędników wśród szeroko rozumianych akcesoriów biurowych.

Artykuły papiernicze

Różnego rodzaju dokumenty związane z działalnością gospodarczą są drukowane, kserowane i skanowane na papierze. Niełatwo wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie bez papieru biurowego o dobrej gramaturze i wysokiej klasie. Papier do ksero nie może być zbyt cienki i przezroczysty. Na takim papierze nie tylko przebija druk na drugą stronę, ale także może zepsuć się drukarka, m.in. uszkodzić bęben. Zatem papier biurowy do druku biało-czarnego powinien mieć gramaturę 80 g/ m2.  

Wybierając papier do drukarki, warto wziąć pod uwagę, czy posiadamy w biurze typowy atramentowy sprzęt, czy może laserowy. W wielu sklepach znajdziemy także papier uniwersalny, które jest bardzo często kupowany ze względu na niską cenę, sprawdza się jednak najlepiej w kserokopiarkach, mniej w drukarkach atramentowych. Najczęściej używany w każdej firmie jest papier do drukarki o kolorze białym, nieco rzadkiej – ten kolorowy. Inne rodzaje papieru, które przydadzą się czasami w pracy biurowej to: papier fotograficzny, papier wizytówkowy, papier samoprzylepny, papier czerpany  i artystyczny.

Oprócz papieru, potrzebne będą również inne artykuły papiernicze, takie jak: teczki, skoroszyty i skorowidze, karteczki i bloczki samoprzylepne, koperty różnego rodzaju, folie do pakowania oraz wkłady do segregatorów. Każdy pracownik biurowy powinien posiadać jakiś notes, notatnik lub zeszyt, który przyda się podczas spotkania z klientem, szkolenia lub po prostu do codziennego notowania najważniejszych informacji. Niezbędnym artykułem papierniczym są także kalendarze - zarówno te książkowe, jak i ścienne. 

Artykuły piśmiennicze

Są niezbędne nie tylko w biurze, ale również w domu i w szkole. Długopisy, ołówki, zakreślacze - to elementarne artykuły piśmiennicze, ułatwiające notowanie, zapisywanie i zaznaczanie wielu treści oraz różnego rodzaju informacji. Przybory do pisania dostępne w ofercie naszego sklepu to bogata gama produktów, które charakteryzują się wysoką jakością. To artykuły renomowanych marek sprzedających akcesoria biurowe różnego rodzaju. W naszym sklepie Global Office można znaleźć pióra, markery, pisaki, cienkopisy i foliopisy w bardzo dobrej cenie od Bic,  Pentel, Jetstream, Fellowers, Stabilo, Donau i wielu innych. 

W prestiżowych biurach artykuły piśmiennicze są wyznacznikiem jakości oraz profesjonalności. Ma to duże znaczenie podczas spotkań biznesowych, zawierania umów handlowych i podpisywania różnych dokumentów. Czynności te przebiegają efektowniej, gdy podarujemy naszemu kontrahentowi eleganckie pióro lub długopis. Wiele firm decyduje się na personalizację artykułów piśmiennych w celach stricte reklamowych. Oferując naszemu klientowi długopis lub wytworne pióro z logiem naszej firmy, zawsze pozostawiamy po sobie jakiś kontakt.

Akcesoria komputerowe

Nieodzownym elementem wyposażenia każdego biura jest komputer i drukarka - tyle sprzętów wystarczy na początek jednoosobowej działalności gospodarczej. Gdy jednak mamy na myśli biuro, w którym pracuje więcej osób, warto dodatkowo skompletować niezbędne akcesoria komputerowe, aby sprawnie pracować każdego dnia. 

Z pewnością przydadzą się środki czystości do sprzętu elektrycznego, np. płyn do czyszczenia ekranów komputera, ściereczka antystatyczna i antybakteryjna czy sprężone powietrze. Tego typu artykuły biurowe są pomocne w odkurzeniu monitora komputera, wyczyszczeniu poplamionej klawiatury oraz zabrudzonego touchpada w laptopie. Niektóre środki chemiczne sprawdzą się również w czyszczeniu napędów CD-ROOM oraz DVD-ROOM. Godne polecenia są również chusteczki do pielęgnacji sprzętu komputerowego, na które warto znaleźć miejsce w biurkowej szufladzie. Z ich pomocą doskonale wypolerujemy monitory, wyczyścimy drukarki, skanery i inne urządzenia. 

Kompletując artykuły komputerowe nie można zapomnieć o podkładce pod myszkę. Warto zdecydować się na model żelowy, zwłaszcza gdy dużo piszemy na klawiaturze. Żelowe podparcie dla nadgarstka zapobiega różnym dolegliwościom stawów, które niekiedy mogą się pojawić u osób pracujących przez wiele lat przed komputerem.

Mając na myśli artykuły komputerowe, nie można zapomnieć o różnego rodzaju pojemnikach do przechowywania – od pudełek po koszulki, klasery i etui na płyty. Przydarzą się także różnego rodzaju listwy zasilające, baterie, dyski zewnętrzne oraz ładowarki

Dziurkacze, zszywacze i spinacze

Zajmują niewiele miejsca w szufladzie biurka lub w organizerze. Są małych rozmiarów, dlatego nierzadko o nich zapominamy, gdy realizujemy zamówienie wyposażenia do biura. Dziurkacze, zszywczacze, rozszywacze, spinacze, nożyczki, gumki recepturki to bardzo drobne akcesoria biurowe, bez których trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie niejednego biura. 

Dziurkacze biurowe zawsze muszą być pod ręką. Najlepsze modele są wykonane z metalu, mają antypoślizgową podstawę (najczęściej z plastiku), która zapobiega rysowaniu blatu biurka podczas użytkowania. Aby dziurkacz służył przez lata, musi mieć ergonomiczny uchwyt, być wytrzymały i niezawodny. Dziurkacze wykorzystywane standardowo mogą wykonać jednocześnie 2 otwory o średnicy około 5 mm. Najczęściej takim sprzętem można dziurkować około 40 kartek papieru. Są również dziurkacze do zadań specjalnych -  na długim ramieniu, dzięki czemu nie odczuwamy dużej siły nacisku podczas wykonania tej rutynowej czynności.

Zszywacze zapewniają efektywne łączenie papieru biurowego. Warto znaleźć dla nich miejsce w szufladzie, zwłaszcza gdy codziennie archiwizujemy dokumenty. Pomagają nam zachować porządek w dokumentach i ułatwiają segregowanie faktur. Proste, lekkie i plastikowe zszywacze mini marki Leitz szczepią maksymalnie 10 stron papieru. Nie zajmą wiele miejsca na biurku, jednak nie sprawdzą się w firmie, w której archiwizuje się sporo arkuszy dokumentów. Bardziej wytrzymałe i ergonomiczne są zszywacze Rapid - zostały wykonane z nowoczesnego tworzywa i wyposażone w specjalne ostrza. Kupując zszywacz do firmy, nie można zapomnieć o akcesorium do wyciągania zszywek, tj. rozszczywaczu.

Spinacze to kolejne artykułu biurowe, które ułatwiają utrzymanie porządku w dokumentacji. Dostępne są na rynku w różnych kształtach, kolorach i rozmiarach. Akcesoria te często nam się gubią i poniewierają  (zwykle w organizerze i w szufladzie). Zatem warto kupić od razu kilka pudełek spinaczy i klipsów, aby zawsze mieć je pod ręką.

Artykuły stemplarskie

Bez względu na profil działalności gospodarczej, w każdym biurze potrzebne będą takie artykuły stemplarskie, jak pieczątki, datowniki, numeratory, tusze oraz poduszki do stempli. Oczywiście najważniejsza z nich jest pieczątka firmowa, bez której trudno sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie w biurze. Pozwala na oszczędność czasu, ułatwia kontakt z klientami i usługodawcami, a przede wszystkim jest formą uwiarygodnienie naszej firmy na rynku. 

Najchętniej wybierane są pieczątki kieszonkowe ze względu na ergonomiczny kształt, możliwość przymocowania do ubrania oraz nieoczywisty design. Dużym ułatwieniem dla prezesów firmy są pieczątki imienne z faksymile. Wśród innych rodzajów pieczątek warto wymienić typu flash, w których odbicie jest wykonane przez gumkę wrażliwą na światło podczerwone oraz pieczątki w długopisie, które są świetnym gadżetem biurowym - idealnym na prezent dla klienta. 

Dużym ułatwieniem dla pracowników recepcji czy sekretariatu biura są datowniki i numeratory. Najlepsze artykuły stemplarskie tego typu mają automatyczny mechanizm, działający na zasadzie obrotu gumki. Są chyba najczęściej przydatne w stemplowaniu korespondencji biurowej.

Brak niezbędnych akcesoriów w biurze jest uciążliwy każdego dnia

Wyobrażacie sobie biurko bez długopisów, zakreślaczy, papieru i przede wszystkim bez komputera? Chyba nie! Bez niezbędnych artykułów biurowych każda praca jest trudna, wręcz - niemożliwa. Wpływa to również na prowadzenie rozmów biznesowych przez telefon, utrzymywanie kontaktów handlowych - bo jak je wykonywać bez bloczków z karteczkami czy notesu pod ręką?  Brak takich artykułów biurowych, jak spinacze, dziurkacze, zszywacze, pinezki, szpilki i gumki recepturki dezorganizuje archiwizację i systematyczne porządkowanie dokumentów. Nie bez znaczenia jest również wyposażenie biura w teczki, aktówki, segregatory i pudła archiwizacyjne. W biurze, w którym nie ma niezbędnych akcesoriów, panuje nierzadko bałagan, który trudno jest okiełznać, gdy każdego dnia powstają kolejne stosy dokumentów. 

Akcesoria biurowe są wizytówką naszej firmy. Warto wybierać takie artykuły, które cechuje dobra jakość, trwałość i funkcjonalność. Mogą być świetnym pomysłem na gadżety reklamowe, które trafiają do naszych klientów podczas różnego rodzaju eventów, szkoleń i spotkań biznesowych.