10 najważniejszych artykułów biurowych

Sprawna obsługa biura zależy nie tylko od doskonale zorganizowanej pracy sekretarki, ale także od przedmiotów i akcesoriów, które zawsze powinny być pod ręką. Jeśli zakładasz biuro, uruchamiasz nową firmę lub w Twoim biurze panuje bałagan, czas na listę praktycznych, niezbędnych artykułów biurowych , które można zamówić z dostawą do firmy.

1. Pieczątka firmowa

Nazwa firmy, adres, logo, NIP, dane kontaktowe — takie informacje zawierać powinna pieczątka firmowa . Bardzo przydatne są także standardowe stemple z informacją: „zapłacono przelewem”, „przyjęto dnia”, „potwierdzam zgodność z oryginałem”. Zamiast pisać, można przystawić pieczątkę i wydać lub przyjąć dokument. To znacznie przyspiesza wszelkie prace biurowe i buduje profesjonalny obraz przedsiębiorstwa. 

2. Artykuły piśmienne

To oczywiste, że w biurze powinny znajdować się najróżniejsze długopisy, jednak niezwykle często znikają: wypisują się, giną, są pożyczane i nigdy nie trafiają do prawowitego właściciela. Zapas długopisów warto uzupełnić o ołówki, zakreślacze, korektory, a nawet kredki i flamastry, zwłaszcza jeśli do biura przychodzą klienci z małymi dziećmi i wyznaczono kącik dla malucha. 

3. Środki czystości

Płyn do mycia naczyń, do dezynfekcji toalet, uniwersalny płyn do czyszczenia podłóg i innych powierzchni. Dzisiaj niezbędnym środkiem czystości są także płyny z wysoką zawartością alkoholu do mycia i dezynfekcji rąk. Profesjonalne środki czystości do biura mają wysoką wydajność, są bardzo skoncentrowane i oferowane w dużych pojemnikach, dzięki czemu są tańsze niż klasyczne środki czystości z marketu lub drogerii. 

4. Zapas akcesoriów do drukarki

Tusz i papier to akcesoria do drukarki, których nie może zabraknąć. Jeśli w biurze drukowanie dokumentów to codzienność, warto sprawdzić, czy model drukarki nie ma oszczędnego systemu uzupełniania tuszu. 

5. Niszczarka na dokumenty

Dane osobowe klientów i poufne informacje nigdy nie powinny opuścić murów biura. Dlatego wykorzystaj sprawną niszczarkę dokumentów, która błyskawicznie zniszczy nawet kilkanaście kartek jednocześnie. 

6. Kalendarze

Chociaż każdy ma dzisiaj kalendarz w telefonie komórkowym i komputerze, zawsze warto mieć klasyczny kalendarz na wyciągnięcie ręki. Organizer na blat roboczy, notes z miejscem na notatki, kalendarz ścienny lub stojący na biurko — to akcesoria biurowe, bez których nie obejdzie się żadna kancelaria, gabinet, żaden dział kadr czy płac. Warto zamówić kalendarze z logo firmy i danymi teleadresowymi, a posłużą one także jako nośnik reklamy i gadżet dla pracowników i klientów. 

7. Segregatory i teczki na dokumenty

Polski przedsiębiorca przez wiele lat musi przechowywać dokumenty związane z prowadzoną przez siebie działalnością. Kiedy dodatkowo posiada dużo informacji o klientach, prowadzi dział kadr, ilość niezbędnych papierów z roku na rok rośnie. Segregatory i teczki na dokumenty pozwalają na wieloletnie przechowywanie ich w porządku i bezpiecznie. Można je opisać, dodać do nich przekładki, foliowe koszulki, składować w magazynie albo mieć je zawsze pod ręką. Kolorowe, pojemne, wykonane z różnego typu materiałów segregatory i teczki pomogą zapanować nad milionami ważnych faktur, oświadczeń, zaświadczeń, umów i deklaracji. 

8. Tablica magnetyczna do pisania

Niektóre najświeższe informacje z życia firmy powinni zauważyć wszyscy, dlatego warto sprawić sobie do biura tablicę magnetyczną do pisania. Powieszona na ścianie albo ustawiona na sztaludze będzie miejscem do robienia notatek, przypominania o spotkaniach czy ważnych dla działalności firmy wydarzeniach. Jest ona niezbędna także podczas zebrań, szkoleń, konferencji. Oprócz tablicy należy zamówić odpowiednie pisaki oraz gąbki do ścierania. 

9. Telewizor lub projektor

Jeśli w biurze często odbywają się narady, konferencje, szkolenia, niezbędny może okazać się telewizor lub projektor. Służyć może nie tylko samym pracownikom, ale także przyczyni się do prezentacji udanych demonstracji handlowych podczas spotkań z potencjalnymi klientami. 

10. Wizytówki

Wręczanie wizytówek jest elementem biznesowego savoir-vivre i reklamy firmy. Każdy pracownik wyższego i średniego szczebla może mieć własną wizytówkę, która stanowi informację o jego stanowisku i przekazuje najważniejsze dane o przedsiębiorstwie. Szybko i łatwo je zamówisz, korzystając z pomocy firm poligraficznych. Do przechowywania wizytówek otrzymanych od klientów i przedstawicieli innych firm wybierz wizytownik biurkowy lub w postaci albumu. Dzięki nim szybko dotrzesz do specjalistów, którzy przekazali Ci swoje wizytówki .